christinme

Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Bästa Gudstjänsten på länge!

Av Louise Ulander - 5 juli 2015 20:56

Imorse när jag vaknade var jag så fruktansvärt trött. Snoozade alldeles för länge och det kände nästan jobbigt att fara till kyrkan. Det mina vänner händer inte ofta! När det var ungefär en halvtimme innan bussen skulle gå var det bara att kliva upp och göra sig färdig för att ha en liten minichans att hinna. För jag brukar inte hinna göra mig klar på så kort tid. Jag sa till Gud "Om du vill att jag ska hinna med bussen och fara på den här gudstjänsten då får du hjälpa mig att hinna, annars kommer jag fara till kanotudden och vara med där". Och tro det eller ej, men jag har nog aldrig varit så snabb som jag var imorse. Efter 20 minuter var jag, tro det eller ej, klar!!

Gudstjänsten var en utav de bästa jag varit på på väldigt länge! Wow vad bra den var! En fantastisk predikan som handlade om tro, fantastiska gudsmöten och underbar lovsång. Gud gjorde så mycket i mig idag, och jag tror att Han gjorde mycket i många andra också. Våran Gud är verkligen god och jag är så glad och tacksam över att jag fick mig iväg i tid imorse för det här mötet betydde verkligen mycket för mig! Jag har inte mått så bra på väldigt länge som jag gjorde efter mötet. Sjöng falskt när jag gick hem från busshållplatsen och mina grannar körde förbi och hörde mig. Jag brukar sällan sjunga när jag går den vägen och absolut inte så falskt som jag gjorde. Jag brukar dö inombords om någon kan råka höra mig, men den här gången brydde jag mig verkligen inte. För vem bryr sig egentligen? De fick säkert något att skratta åt :) Jag hoppas eran söndag har varit lika bra som min. Gud välsigne er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Ulander - 15 januari 2017 09:54

Något jag inte berättat för er är att jag valde att lämna Gud för ett tag sedan. Detta beslut tog jag för att jag kände mig så övergiven av honom. Jag var på ett bönemöte på kyrkan och bad på mina bara knän och med tårar rinnandes ner för mina kinder...

Av Louise Ulander - 22 september 2016 23:59


Ikväll for jag i vanlig ordning på mitt bibelstudium i Equmeniakyrkan som vi har på torsdagar här i Skellefteå. Vi skulle läsa det fjärde och sista kapitlet i Filipperbrevet. Det blev många härliga diskussioner under läsandets gång. När jag läste hög...

Av Louise Ulander - 26 juni 2016 22:39


     Ni som känt mig länge och stått mig nära vet att jag har haft det riktigt tufft. Jag har kämpat mot djupa depressioner där jag varit självmordsbenägen, självskadebeteende, anorexia, hetsätning, social fobi och panikångest. Det var hösten 201...

Av Louise Ulander - 11 december 2015 00:10


Det här problemet har funnits ända sedan tidernas begynnelse. När Adam och Eva konfronterades med sin synd i Edens lustgård skyllde de på varandra, på Gud och på djävulen. Den här oviljan att ta personligt ansvar, och istället försöka skylla på någo...

Av Louise Ulander - 29 juli 2015 21:00


Jag har länge velat prata om ämnet HBTQ, men jag har haft en rädsla inom mig som hindrat mig från att våga göra det. Jag har varit rädd för att förlora vänner, att folk kommer döma mig och börja sprida rykten, att jag kommer klassas som en falsk männ...

Presentation


Louise heter jag och är en 19 årig kristen brud.
Här kommer jag skriva om hur det är att leva som kristen i ett icke-kristet samhälle, min tro och min syn på diverse etiska- och samhällsfrågor!
Hoppas du gillar det du läser.
Välkommen! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards