christinme

Direktlänk till inlägg 11 december 2015

Skyll inte ifrån dig!

Av Louise Ulander - 11 december 2015 00:10

Det här problemet har funnits ända sedan tidernas begynnelse. När Adam och Eva konfronterades med sin synd i Edens lustgård skyllde de på varandra, på Gud och på djävulen. Den här oviljan att ta personligt ansvar, och istället försöka skylla på någon annan eller något annat som ligger nära till hands, är en viktig orsak till att människor inte lever i seger. När Israels folk var i öknen, klagade de och sa att alla deras problem var Guds och Moses fel. Det var en av de främsta orsakerna till att de vandrade omkring i öknen i fyrtio år, när de kunde ha levt i löfteslandet.

Inget är mer känslomässigt smärtsamt än att möta sanningen om sig själv och sina handlingar. Eftersom det gör ont, flyr de flesta ifrån det. Det är svårt att erkänna sina egna misstag och misslyckanden, men det är den enda vägen till frihet.
- Ur Joyce Mayers bok "Avsluta dagen rätt"

Jag fastnade verkligen för kvällens text ur Joyces bok så jag väljer att dela den med er. Den passar verkligen bra in nu idag.

Många känner nog igen sig i Adam och Eva - Vi skyller ifrån oss och drar vita lögner, vi flyr från sanningen istället för att stå för det vi gjort. Vi är rädda för vad konsekvenserna kan bli. Även fast det känns bra för stunden så lönar det sig aldrig i längden. Vi alla vill bli fria, men för att kunna bli fullständigt fri så måste vi vara villiga att ändra på vårt beteende och våra handlingar. Gud tränger sig inte på, utan väntar på att vi ska vilja förändra oss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Ulander - 15 januari 2017 09:54

Något jag inte berättat för er är att jag valde att lämna Gud för ett tag sedan. Detta beslut tog jag för att jag kände mig så övergiven av honom. Jag var på ett bönemöte på kyrkan och bad på mina bara knän och med tårar rinnandes ner för mina kinder...

Av Louise Ulander - 22 september 2016 23:59


Ikväll for jag i vanlig ordning på mitt bibelstudium i Equmeniakyrkan som vi har på torsdagar här i Skellefteå. Vi skulle läsa det fjärde och sista kapitlet i Filipperbrevet. Det blev många härliga diskussioner under läsandets gång. När jag läste hög...

Av Louise Ulander - 26 juni 2016 22:39


     Ni som känt mig länge och stått mig nära vet att jag har haft det riktigt tufft. Jag har kämpat mot djupa depressioner där jag varit självmordsbenägen, självskadebeteende, anorexia, hetsätning, social fobi och panikångest. Det var hösten 201...

Av Louise Ulander - 29 juli 2015 21:00


Jag har länge velat prata om ämnet HBTQ, men jag har haft en rädsla inom mig som hindrat mig från att våga göra det. Jag har varit rädd för att förlora vänner, att folk kommer döma mig och börja sprida rykten, att jag kommer klassas som en falsk männ...

Av Louise Ulander - 5 juli 2015 20:56


Imorse när jag vaknade var jag så fruktansvärt trött. Snoozade alldeles för länge och det kände nästan jobbigt att fara till kyrkan. Det mina vänner händer inte ofta! När det var ungefär en halvtimme innan bussen skulle gå var det bara att kliva upp ...

Presentation


Louise heter jag och är en 19 årig kristen brud.
Här kommer jag skriva om hur det är att leva som kristen i ett icke-kristet samhälle, min tro och min syn på diverse etiska- och samhällsfrågor!
Hoppas du gillar det du läser.
Välkommen! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards