christinme

Alla inlägg den 15 januari 2017

Av Louise Ulander - 15 januari 2017 09:54

Något jag inte berättat för er är att jag valde att lämna Gud för ett tag sedan. Detta beslut tog jag för att jag kände mig så övergiven av honom. Jag var på ett bönemöte på kyrkan och bad på mina bara knän och med tårar rinnandes ner för mina kinder om syndernas förlåtelse och att jag verkligen ville tillbaka till honom. Ju mer jag bad, desto mer tvivel växte inom mig. Tillslut började jag fråga "Gud, vem är du?" "Finns du där för mig?". Det svar jag fick var en tomhet i min själ, precis som den helige anden valde att lämna mig. När jag hade låtit det smälta in förstod jag vad som hade hänt - Gud ville inte ha med mig att göra. Vart skulle jag nu ta vägen? Jag började söka mig in i det andliga, tog kontakt med mediala för vägledning och svar på mina frågor. Detta tillfredsställde min själ och jag kände mig trygg med de svar jag fick. Men, hur skulle jag kunna bryta kontakten med de som stod mig allra närmast, mina kristna vänner? De accepterade mig trots att jag inte längre trodde, men ville såklart att jag skulle komma tillbaka till Jesus. Jag kunde inte riktigt släppa taget om dem, för de betydde så mycket för mig, och för att jag skulle bli så oerhört ensam. 

Jag bröt aldrig kontakten med de kristna, det var någon som lämnade mig, men de allra flesta fanns vid min sida hela tiden. 

Den tredje januari skrev jag till en kär syster till mig och frågade om hon ville be för mig. Jag bar på en sådan skam för jag fallit tillbaka in i gamla frestelser, inte det ockulta utan något som varit med mig mer eller mindre hela livet, och nästan ingen vet om vad detta är för någonting. Dagen efter träffades vi. Jag var oerhört skeptisk och trodde inte alls på detta, men jag tänkte "Det här är den absolut sista chansen jag kommer ge Gud, nu är det upp till bevis om han vill ha med mig att göra." När vi satt där i bön så fick jag så tydliga svar på alla mina frågor. Jag fick verkligen uppleva att Gud aldrig övergivit mig. Jag har aldrig varit med om ett sådant starkt gudsmöte förut. Jag fick verkligen uppleva hur Jesus rörde om i mitt inre och fyllde mig med sin kärlek. Jag frågade honom om det jag bar på och fick sådana tydliga svar, det var precis som jag pratade med en annan människa, så tydliga och direkta var svaren. Det tvivel som jag bar på angående honom fick jag svar på. När jag frågade honom vem han var fick jag till svar "Jag är din far", och när jag en stund senare inte kunde släppa hur fruktansvärt det jag höll på med var, fick jag till svar "Du är nu ren i mig". Jag har fått höra sanningens röst, nu är det upp till mig att bryta med allt som hindrar mig från att ta emot allt det som Gud vill ge mig. Det ockulta, och dessa frestelser. Jag kan i perioder ta avstånd ifrån det, men att hålla avstånd gör mig inte fri.

Jag önskar jag hade styrkan att våga gå ut i det okända, att ta striden mot det onda som binder mig. Jag vet vad sanningens röst säger, men jag vågar inte lämna min trygghetszon.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Louise heter jag och är en 19 årig kristen brud.
Här kommer jag skriva om hur det är att leva som kristen i ett icke-kristet samhälle, min tro och min syn på diverse etiska- och samhällsfrågor!
Hoppas du gillar det du läser.
Välkommen! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards